Günde 100’e Yakın Online Kampanya Düzenleniyor

Günümüzde tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de yaşanan dijital dönüşüm sürecinin, 2018 yılında da büyük bir hızla sürmesi bekleniyor.

Müşterilerin bir ürünü alırken ortaya koyduğu karar alma süreci; online alışverişin yükselişe  geçmesi, akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte büyük bir değişime uğradı. Artık perakende markaları, dijital dönüşüm stratejilerine başvuruyor ve teknolojik altyapı çalışmalarını iyileştirmeye çalışıyorlar. Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone’nun Kurucu Ortağı Cem Köz, “Artık fiziksel mağaza, online mağaza, mobil uygulamalar ve sosyal medya üzerinden alışveriş yapma imkanı sunan markalar, çoklu kanallar üzerinden hızlıca tüketicilere ulaşabiliyorlar. Markalar, artık müşteri deneyimini mükemmelleştirmek ve yeni müşteri kazanmak için her türlü teknolojik olanaktan faydalanıyorlar. Bu anlamda veri yönetimi, nesnelerin internet (IoT), yapay zekâ gibi günümüzü doğrudan etkileyen teknolojiler çok önem kazandı” diyor.

Dijital Dönüşümde Bu Uygulamalar Öne Çıkıyor
Köz’ün açıklamasına göre, dijital dönüşüm sürecinde perakende markalarının tercih ettiği uygulamalar arasında; Multi-Channel (çoklu kanal), mobil uyumluluk, ürünü internetten satın alıp fiziksel mağazadan teslim almayı ifade eden click & collect uygulamaları ve chat-bot’lar yer alıyor. Ayrıca kimi perakende markaları da fiziksel mağazaları içerisine kiosklar kurarak, mağazalarda bulunmayan ürünleri bu kiosklar üzerinden müşterilerinin almasını da sağlıyorlar.

Online Kampanyalar Revaçta
Dijital dönüşüm sürecinin önemli bir adımını online kampanyaların oluşturduğunu belirten Köz, “Online kampanyalar mağazadaki veya broşürlerdeki kampanyalara göre çok daha hızlı bir şekilde tasarlanıyor; ihtiyaca gore anlık olarak revize edilebiliyor. Artık tüketiciler, mağazaya giderken online kampanyaları takip ederek gideceği mağazaya veya alacağı ürüne karar verebiliyorlar. Biz müşterilerimize, rakip ürünlerin online fiyat değişimlerini anlık olarak iletiyoruz. Böylece onlar da hızlıca yeni bir kampanyayı uygulamaya koyabiliyorlar” diyor.

Bir Günde 100’e Yakın Kampanya
Online alışveriş kanallarının ve online pazar yerlerinin yaygınlaşmasıyla rekabetin her geçen gün arttığını vurgulayan Köz, şunları söylüyor: “Online kanalda en çok satın alınan ürünler arasında teknoloji ürünleri ilk sıralarda yer aldığından, teknoloji marketleri online satış platformlarına ciddi yatırımlar yapıyorlar. Bir online alışveriş sitesinde, sadece bir günde 100’e yakın online banner kampanyası yapılabiliyor. Ayrıca, bir ürünün fiyatının aynı gün içerisinde dört kez değişebildiğini görüyoruz. Çapraz satış kampanyaları da çeşitlenerek artış gösteriyor. Tüm bu verileri, kolay okunabilir raporlar üzerinden müşterilerimize sunuyoruz.”

Yorum Alanı

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir