Her Beş Kadindan Biri Online Alişveriş Yapiyor

Online alışveriş günümüzde çoğu kişinin vazgeçilmezi haline geldi. Artık her beş kadından biri online alışveriş yapıyor. TÜİK’in araştırmasına göre, kadınlar, online pazarda en fazla moda kategorisindeki ürünlere ilgi gösteriyor.

Birkaç yıl öncesine kadar çoğunlukla erkeklerin tercih ettiği online alışveriş, artık kadınların da vazgeçilmezi haline geldi. TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2016’da 5 milyon 100 bin olan kadın sanal alışveriş müşterisi, 2017 yılında 6 milyon 300 bine yükseldi. 400’e yakın sanal mağazadan alıveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, araştırmanın 16-74 yaş grubundaki 60 milyon insanı kapsadığını anımsatarak, “Bu rakamın yarısını kadınlar oluşturuyor. 2016’da kadınların yüzde 17,1’i internetten alışveriş yaparken, 2017’de bu oran yüzde 20,9’a yükseldi. Artık her 5 kadından biri online alışveriş yapıyor” diyor.

Üyelerinin Yarısına Yakınını Kadınlar Oluşturuyor

Avantajix.com’un datalarının da TÜİK verileriyle örtüştüğünü kaydeden Kayral, şunları söylüyor: “Online alışveriş, dört-beş yıl öncesine kadar adeta erkek müşterilerin tekelindeydi. Üyelerimizin sadece yüzde 20’si kadındı. Önce çalışan kadınlar, son bir-iki yılda da ev kadınları dijital alışverişin avantajlarını keşfetti. Artık üyelerimizin yarısına yakınını kadınlar oluşturuyor. Kadınlar da erkekler gibi günün 24 saati, dünyanın her yerinden alışveriş yapabiliyorlar. Çarşı, pazar gezmek yerine aradığı ürünün en uygun fiyatlısını birkaç saniye içinde karşılaştırma sitelerinde bulabiliyor. Tatilini ve katılacağı etkinlikleri, fırsat sitelerini kullanarak çok ucuza getirebiliyorlar. Ayrıca tüm bu alışverişlerini Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteler üzerinden geçerek ekstra kazançlar sağlıyorlar.”

Kadınlar En Çok Giyime Para Harcıyor

TÜİK’in araştırmasına göre, kadınlar, online pazarda en fazla moda kategorisindeki ürünlere ilgi gösteriyor. İnternetten alışveriş yapan her 100 kadından 76’sı yılda en az bir kez giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünleri satın alıyor. Her 100 kadın 45’inin alışveriş sepetinde yılda en az bir kez kozmetik ürünler yer alırken, yine her 100 kadından 31’i de yılda en az bir kez internet üzerinden otel-seyahat harcaması yapıyor. Market alışverişinin rahatlığı da kadınların online alışverişe yönelmelerinde etkili oluyor. İhtiyaçlarını online satın alarak kapısına kadar getirtmek kadınlara artık daha cazip geliyor. Her dört kadından biri, yılda en az bir kez gıda ve diğer günlük ev ihtiyaçlarını karşılamak için sanal mağazaları ziyaret ediyor. Kadınların online alışverişte en fazla satın aldıkları bir diğer ürün ise ev eşyası oluyor. 100 kadından 23’ü yılda en az bir kez ev eşyası satın alırken, sinema-konser biletleri, kitap-dergi, cep telefonu-bilgisayar da kadınların online alışveriş sepetlerinde sıkça yer alıyor.

Yorum Alanı

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir