İş Bankası, Dijital Teknolojilere Yatırımlarını Hız Kesmeden Sürdürüyor

Dijital dönüşümü yönetirken uygulamalarını modernize eden İş Bankası, İşCep ve Maximum Mobil gibi çözümleriyle müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor.

Dünya bilişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler paralelinde dijital bir dönüşüm geçiriyor. Dijitalleşme tüm sektörleri olduğu gibi bankacılık sektörünü de yakından etkiliyor. Dijital dönüşümü yönetirken uygulamalarını modernize eden İş Bankası, büyük bir teknoloji altyapı dönüşümü gerçekleştiriyor.

Dijitalleşme ile birlikte, müşterilerin tercihinin şube dışı kanallara yönelmesiyle, İş Bankası’nda şube dışı temas noktalarından yapılan işlemlerin oranı yüzde 86’ya ulaştı. Bugün 6 milyona yakın İş Bankası müşterisi işlemlerini başta mobil olmak üzere dijital kanallar üzerinden gerçekleştiriyor. Bankanın İşCep uygulaması yüzde 40’a yakın işlem payı ile en çok tercih edilen kanalı oldu. İşCep uygulamasıyla, İş Bankası müşterilerinin 270’e yakın farklı bankacılık işlemini yer ve zaman kısıtı olmaksızın kolayca yapmalarına olanak sağlanıyor.

İşCep’te Birçok Kolaylık Bir Arada

İşCep’in “iMessage ile para aktarma” özelliğiyle, iOS 10 ve üzeri işletim sistemine sahip mobil cihazı olan kullanıcılar, Apple’ın “iMessage” mesajlaşma servisi üzerinden sohbet ederken, sohbet platformundan çıkmadan hızlı ve kolay bir şekilde para aktarma imkanına kavuştular.  Ayrıca, İşCep kullanıcıları Apple’ın “Siri” adlı asistan servisini açıp “Para Gönder” komutunu vererek tanımlı hesaplarına İşCep’ten kolayca havale yapabiliyor. İşCep’te, Para Aktarma menüsü altında yer alan Western Union menüsü ile ilerlenerek, dünya genelinde 200’den fazla ülke ve bölgeye dakikalar içerisinde para gönderme ve alma işlemleri gerçekleştirilebiliyor.

Dijitalde Uçtan Uca Deneyim

Dijitalleşmeyle birlikte insanlar, kurumlar ve makineler arasındaki etkileşim de hızla artmaya devam ediyor. Maximum Mobil’de kart yönetiminden kampanyalara, mobil ödeme özelliğinden fatura ödemeye kadar pek çok özellik mevcut.

Maximum Mobil, sadece İş Bankası müşterilerinin değil, diğer tüm bankaların kart müşterilerinin de hayatını kolaylaştıran çözümler; Cinemaximum, Petrol Ofisi, Yemeksepeti iş birlikleri ile uygulama içerisinden kesintisiz bir satın alma deneyimi sunuyor. Ayrıca, Yapay zekâ ve doğal dil işleme teknolojilerinden faydalanarak, müşterilerle etkileşimi artırmak amacı ile bir “Mesajlaşma Botu (Chatbot)” geliştiren bankanın müşterileri, uygulama sayesinde bankacılık işlemleri ile ilgili bilgilere kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabiliyor. Sorularını, karşılarında gerçek bir müşteri temsilcisi varmış gibi anında sorup, anında yanıt alabiliyor.

Dijital Müşteri Sayısı 3,6 Kat Arttı

İş Bankası’nın bankamatik kullanan müşteri sayısı 10 milyona yaklaşırken; İnternet Şube, İşCep veya Maximum Mobil kanallarından en az birini aktif olarak kullanmış dijital müşteri sayısı 6 milyona yaklaştı. 2011’den bugüne, bankanın dijital müşteri sayısı 3,6 kat büyürken, mobil bankacılık kullanıcı sayısı 25 kat arttı.

İş Bankası’nın, 2018 yılı projeleri arasında ise; mobil bankacılık yatırımları ile yeni dijital ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine yönelik devam eden yatırımlarına ek olarak, diyalog bankacılığı, yapay zeka teknolojileri, blockchain yatırımları yer alıyor.

Yorum Alanı

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir