Online Alışveriş Erkeklerin Hobisi haline Geldi

Avantajix.com’un araştırmasına göre erkekler, evde kadınların dört katı zamanı dijital mağazalarda geçiriyor. Araştırma, erkeklerin online alışveriş tutkusunun, maç tutkusunu zorlamaya başladığını ortaya koyuyor.

Alışveriş genelde erkekler tarafından katlanılmak zorunda olunan bir kadın hobisi olarak görülse de dijital dünyada gerçeklerin tam tersi olması dikkat çekiyor. 500’ü aşkın sanal mağazayı tek çatı altında toplayan, bu mağazalardan alışveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un araştırmasına göre erkekler, evde kadınların dört katı süreyi alışveriş için bilgisayar başında geçiriyor. Üyelerinin “Evde İnternet ve TV Alışkanlıklarını” araştıran Avantajix.com’un rastgele bin üyesi üzerinde yaptığı anket çalışmasına göre, erkekler günde ortalama 100 dakikalarını sosyal medyaya, 85 dakikalarını dizi, film ve yarışma programlarına, 75 dakikalarını spor siteleri ve spor programlarına, 60 dakikalarını online alışveriş sitelerine, 30 dakikalarını ise güncel olaylar, siyaset ve ekonomiye ilişkin haberlere ayırıyor. Kadınlar ise günde ortalama 150 dakikalarını dizi, film ve yarışma programları izleyerek, 120 dakikalarını sosyal medyada turlayarak geçiriyor. Kadınlar haberlere 30 dakika, online alışverişe ise 15 dakika zaman ayırıyor.

 

Erkeğin Alışveriş Tutkusu İki Yılda Beş Kat Arttı

Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral, global sosyal medya ajansı We Are Social’ın “Dijital Türkiye 2019” raporuna göre Türkiye’de insanların günde 7 saatlerini internette, üç saatlerini de televizyon başında geçirdiklerinin belirlendiğini anımsatarak, “Çalışmamızı bu rapordan esinlenerek yaptık. Benzer bir çalışmayı iki yıl önce yapmıştık. İki yıl önceki çalışmayla kıyaslama yaptığımızda en dikkat çekici değişim erkeklerin online alışverişe ayırdıkları sürede görüldü. Erkekler iki yıl önce evde online alışverişe günde sadece 10-12 dakika ayırırken, bugün bu süre beş-altı kat artarak bir saate ulaşmış durumda. Neredeyse spor haberlerine ayırdıkları süreye yaklaştı. Erkeklerin online alışveriş tutkusunun, maç tutkusunu zorlamaya başladığını söyleyebiliriz” diyor.

10 Kadından 8’i Hoşgörülü

Erkeklerin internet üzerinden ağırlıklı olarak teknoloji ürünleri, giyecek, kitap aldıklarını, son dönemlerde market alışverişine de yöneldiklerini aktaran Kayral, “Ankette ortaya çıkan bir başka nokta ise kadınların hoşgörüsü oldu. Her 10 erkekten 8’i eşiyle birlikte çarşı pazar alışverişine çıkmayı reddederken, hatta kavga konusu bile yaparken, kadınların üçte ikisi eşinin online alışverişe saatlerini ayırmasını hoşgörüyle karşılıyor. Sadece 10 kadından biri eşinin online alışveriş tutkusundan şikayet ediyor” diye konuşuyor. Kayral, dijital alışverişin birçok avantajının olmasının hem kadının hem de erkeğin ilgisini çektiğini sözlerine ekliyor.

Yorum Alanı

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir