Teknolojiye Yıllık 100 Milyon Doların Üzerinde Yatırım Yapıyoruz

Akbank, mobil bankacılıktaki çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, “Teknolojiyi yakından takip ederek, ürün ve hizmetlerimize hızlıca adapte etmeye çalışmayı hedefliyor, yıllık 100 milyon doların üzerinde teknoloji yatırımı yapıyoruz” diyor.

 *Akbank’ın müşterilerine sunduğu dijital çözümlerden kısaca bahseder misiniz?

Akbank olarak, mobili önceliklendirdiğimiz bir stratejiyle müşterilerimize mükemmel bir mobil bankacılık deneyimi sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. KOBİ’lerin işlerini kolaylaştıracak, verimliliklerini arttıracak ve kendilerine zaman kazandıracak çözümlere ihtiyaç duyduklarını görüyoruz. Bu ihtiyaçları, tasarım odaklı servisler ve bunların arkasında akıllı analitik modeller ve müşterinin kalbine dokunan mesajlar ile kusursuz bir deneyim yaşatarak karşılamayı hedefliyoruz. Bankacılık hizmetlerinde müşterilerine her geçen gün daha fazla yenilik sunan Akbank, yaptığı işbirlikleri ve teknolojik atılımlarla müşterilerine daha iyi hizmet vermeye hız kesmeden devam ediyor. Uçtan uca dijital ve şubesiz POS başvuru ve değerlendirme süreciyle Türkiye’de bir ‘ilk’e imza atan Akbank, dijitalleşmede öncü rolünü üstlenmeye devam ediyor. Finans ve teknolojiyi birleştiren FinTek’leri yakından takip ederek, teknoloji destekli finansal hizmetleri ve yeni ürünleri bankamıza kazandırırken, en yeni teknolojileri de yakından izleme fırsatına sahip oluyoruz. Bu çalışmalarımız kapsamında KolayIK, Paraşüt gibi birçok önemli projeye imza atarak, müşterilerimizin kullanımına sunduk. KOBİ müşterilerimize değer yaratacak, finansal ve finans dışı konularda yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaya devam etmek için çok sayıda proje yürütüyoruz.

 *Toplam müşteri portföyünüze bakarak, dijital kanalların kullanım oranını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bankacılık, zaman ve mekandan bağımsız yapılan bir işe dönüştü. Dijitalleşme trendiyle birlikte mobil kanalların kullanım oranları günden güne artıyor. Bankamızdaki işlemlerin yüzde 96’sı direkt kanallar üzerinden yapılıyor.

*Dijital bankacılıkta yeni trendler neler olacak?

2018 yılında, dünyada ve Türkiye’de dijitalleşme trendinin hızlanarak devam edeceğini öngörüyoruz. 2020 yılında dünyada mobil internet kullanan kişi sayısının 3 milyara ulaşması bekleniyor. Yapılan müşteri araştırmalarına göre Eylül 2017’de Türkiye’de akıllı telefon penetrasyonu yüzde 78, mobil internet sahipliği yüzde 59. Tüm bu göstergeler, finansal servislerin mobile evrilmesinin müşteriye ulaşmak için olmazsa olmaz bir süreç olduğunu vurguluyor. Blockchain teknolojisi, yapay zeka, makine öğrenimi, sanal gerçeklik, nesnelerin interneti (IoT) ve dijital ödemeler gibi alanlar, önümüzdeki dönemde dijital bankacılığı besleyecek başlıca unsurlar olarak görülüyor.

 *Bankanızın dijital kanalda bu yılki hedef ve projelerinde neler var? Ne kadarlık yatırım planlıyorsunuz? Bu kanalda ne kadarlık büyüme bekliyorsunuz?

Dijital müşteri adedimizi arttırırken, hem yenilikçi, hem de müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran finansal inovasyonları müşterilerimizin hizmetine sunmak üzere çalışmalarımızı 2018 yılında da sürdüreceğiz. Mobil bankacılıktaki başarı trendimizi hız kesmeden sürdürebilmede finansal inovasyonun rolünü önemsiyoruz. Teknolojiyi yakından takip ederek, ürün ve hizmetlerimize hızlıca adapte etmeye çalışmayı hedefliyor, yıllık olarak 100 milyon doların üzerinde teknoloji yatırımı yapıyoruz. Bu hedefler doğrultusunda konusunda uzman global danışmanlarla çalışarak bankamız bünyesinde inovasyon merkezimiz Akbank LAB’ı kurduk. Akbank LAB ile amacımız, bütün dünyada, sektör bağımsız oluşturulan teknoloji ve yaklaşımları takip ederek bu fikirleri güven, yaygınlık, zaman maliyeti boyutlarına hizmet edecek servisler yaratmak üzere bankamıza getirmek.

*Akbank LAB’da ne gibi çalışmalar yapılıyor?

Akbank LAB, dünyanın her yerindeki inovasyonları, Türkiye’ye getirecek önemli bir merkez olarak çalışmalarını sürdürüyor. Fikirlerin bulunmasından, geliştirilmesine, iş ortaklıklarının kurulmasına kadar birçok alanda Akbank LAB önemli rol oynuyor. Akbank LAB tarafından yapılan etkinlikler ve araştırmalarımız büyük önem taşıyor. Değerli fikirleri doğru fintech’lerle iş birliği için değerlendiriyor, ürün ve uygulamalarımızı, hız ve performans bazında bir üst seviyeye taşıyoruz. Akbank LAB’de Ripple işbirliği ile pilot çalışması başarıyla gerçekleşen, Blockchain teknolojisi ile yurt dışı para transferi projesinin yanı sıra, yapay zeka, makine öğrenimi, robotik süreç otomasyonu, dijital ödemeler, finansal danışmanlık gibi alanlarda çok sayıda proje yürütüyoruz.

(Öncelikli) Tırnak 1: 2020 yılında dünyada mobil internet kullanan kişi sayısının 3 milyara ulaşması bekleniyor. Blockchain teknolojisi, yapay zeka, makine öğrenimi, sanal gerçeklik, nesnelerin interneti (IoT) ve dijital ödemeler gibi alanlar, önümüzdeki dönemde dijital bankacılığı besleyecek başlıca unsurlar olarak görülüyor.

Tırnak 2: Teknolojiyi yakından takip ederek, ürün ve hizmetlerimize hızlıca adapte etmeye çalışmayı hedefliyor, 100 milyon doların üzerinde teknoloji yatırımı yapıyoruz. Bu hedefler doğrultusunda konusunda uzman global danışmanlarla çalışarak bankamız bünyesinde inovasyon merkezimiz Akbank LAB’ı kurduk. Akbank LAB ile amacımız, bütün dünyada, sektör bağımsız oluşturulan teknoloji ve yaklaşımları takip ederek bu fikirleri bankamıza getirmek.

Yorum Alanı

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir